2010. augusztus 27., péntek

Foglalások , választások

Aki teheti a tervezett időpont előtt 4-5 hónappal foglaljon repülőjegyet illetve válasszon szállást Rómában, mert rendkívül kedvező árakat lehet kifogni. Mi is így tettünk és ezért 2009 november végén megvettük a repülőjegyünket a Malévnál oda-vissza fejenként 22.000Ft-ért, illetékkel együtt. Lehet ennél olcsóbbat is kifogni, sok szerencsét kívánok hozzá.

A szállás kiválasztása nehezebb feladatnak bizonyult, mert Rómában rengeteg szálloda található egy kategórián belül már a belvárosban is. Külföldön a közlekedés általában jóval drágább, mint itthon ezért fontos szempont volt, hogy a nevezetességekhez közel legyen a szállás. Végül két hotelt választottunk ki a Tiberis különböző oldalain, hogy az előttünk álló 10nap egyik felét a vatikáni oldalon, másikat a Colosseumén töltsük.

Első négy éjszakát a Grand Hotel Olympicban (4*) foglaltuk, amely egy kellemes légkondival ellátott, önálló fürdőszobával rendelkező tiszta szoba volt. Fejenként adóval együtt kb. 7500Ft-ra jött ki egy éjszaka svédasztalos reggelivel. A környéke forgalmas és népszerű éttermekkel, boltokkal teli, így esti vacsorához vagy napközbeni vásárláshoz nem kell messzire menni. Akit a divat érdekel azok figyelmébe a Via Cola di Rienzot ajánlom, amely teljes hosszában érdekes üzletekkel van teli (egy bevásárlóközpont - Coin), de a Tiberishez közel egyre több kávézót találunk, hétvégeken pedig piacoznak rajta.
Éttermeket a környező kis utcák mindegyikében találhatunk, de személyes kedvencünk egy kis családi vendéglő - Porta Castello - lett, ahol apa a szakács, anya üzletvezető (nem nagyon beszélnek idegen nyelveket), gyermekek pedig a felszolgálók. A ristorante a Via Crescenzion van, ahonnét gyönyörű kilátás van az Angyalvárra.

Második szállásnak a Piram Hotelbe foglaltunk, amely ugyan 3*, de sokkal felszereltebb, modernebb volt az előzőnél A szoba világosabb volt és tisztább, reggeli bőségesebb, recepción pedig egy kint élő magyar hölgy készségesen segít megtervezni a római városnézést. Azonban a környék a pályaudvar közelsége miatt koszosabb és veszélyesebb, bár problémánk nem volt a közbiztonsággal, de sok bevándorló lófrál a hotel környékén. Az étterem is tiszta, de rendkívül forgalmas, esti vacsora ára vendégeknek nagyjából 18€ körül mozog. A szoba ára egy főre 9500Ft, amiben reggeli, multimédiás tv - nemzetközi adás szolgáltatás, zenével és internettel(részben fizetős?).

Az első részben igyekeztem összefoglalni a foglalásokat és a hotelek környékének bemutatását. A következőkben napi teljesített kirándulásokról lesz szó, feltüntetve a költségeinkkel, hogy utazni vágyók tervezhessenek.

Első uticélom

Első uticélom a szerelmek városa Róma lesz. Szeretném felfedezni ezt a hatalmas múlttal rendelkező csodaszép várost, melyre nagyjából bő hét áll rendelkezésemre.
Várhatóan a bejegyzésekben szó lesz a szállásokról, műemlékekről, éttermekről, mindennapok nyüzsgéséről, költségekről és esetleg az éjszakai életbe is belekóstolunk. Utam során elkísér a párom, remélem nektek is hasznos és kedvcsináló lesz a blog.